Mayıs 09, 2016

HAMİLELİKTE İKİNCİ ÜÇ AY // ENERJİ GERİ GELİYOR



İşte hamileliğin balayı diye geçen dönemi(14-26. haftalar).Geçirdiğim ilk evreden  sonra artık iyiden iyiye alıştığım,enerjimin yerine geldiği,yavaş yavaş karnımın belirdiği,ve minnak kıpırtılarını hissetmeye başladığım kanımca en güzel dönemdi.Karnım sonuncu 3.aylardaki kadar büyümediği için hareketlerim de kısıtlanmamış oluyordu.Mide hassasiyetinin de azaldığı ve iştahımın arttığı bir dönemdi aynı zamanda. Bingo !!tatlı isteğim geri geldi ve ne istediysem büyük bir iştahla yedim:) Taa ki 24. haftadaki şeker yükleme testinde açlık kan şekerim birazcık yüksek çıkana dek.Doktorumun dikkat et önerisi ve diyetisyen yönlendirmesi ile hayatım boyunca yapmadığım diyetle de tanışmış oldum.Tatlı ve şeker yükseltecek şeker içeren hiçbir sebze ve meyveye yer yoktu.3 ana öğün ve 3 ara öğün şeklinde 2-3 saatte bir az ve sık yeni bir beslenme düzenim vardı artık.Ara öğünlerde kan şekeri dengelemesi açısından tarçınlı süt ile birlikte meyve yiyordum.1 aylık sıkı bir diyetin ardından şekerim normale döndü.Tabi diyet biraz gevşedi sonrasında o ayrı. 1-1,5 ay boyunca çok sevdiğim tatlı ve çikolatadan hiç tüketmedim sonrasında da tadımlık yemeye başladım.Anneliğin fedakarlık gerektirdiğini ilk etapta öğrendim bu şekilde.Hayat tarzımı onun iyiliğine ve sağlığına göre yeniden düzenledim ve bunu isteyerek güle oynaya yaptım.


22. hafta
Kilo alımım da bu dönemin ilk başlarında hızla artmakta iken zorunlu diyetimle beraber sağlıklı ve dengeli beslendiğim için normal artışına geri döndü.Bu dönem içerisinde 4,5 kilo alarak toplamda 5 buçuk kilo almış oldum 26. haftaya dek. Gittiğimiz doktor kontrollerinde bebeğimin de gitgide kilo aldığını ve uzadığını öğrenmek,yüzünü ellerini  ayaklarını resmen seçebilmek,ekranda taklalar attığına parmağını emdiğine tanık olmak gerçekten inanılmazdı. 16+5 te gittiğimiz kontrolde oğlumuz olacağı artık kesindi.Öğrenir öğrenmez ilk giysilerini hatta 1 yaşına kadarki dolabının büyük bir kısmını o heyecanla tamamladık:) Evet artık bir oğlumuz olacak,herkese haber vermeye başladık bile,nasıl vermeyelim çok bile tutmuştum içimde:))Bu arada erkek bebekler için ne kadar çok giysi alternatifi,ne kadar tatlı şeyler varmış,hep kız bebekler için yapıyorlar sanırdım,öyle değilmiş.Enerjim de yerine geldiğine göre ,alışveriş zamanı! Hem bebeğim için hem kendim için irili ufaklı birçok şey aldım bu dönemde.Karnım da artık belirmeye başladığından mevcut giysilerime bir süreliğine bay bay demek zorunda kaldım ve hamile reyonları arasında gezinmeye başladım.Hamile pantolonları,taytlar,rahat üstler ve elbiseler imdadıma yetişen en rahat parçalar oldular.Hamileliğim kış aylarına denk geldiği için kat kat giyindim çoğunlukla,zaten kış hamileleri bilirler paltoların,montların düğmesi kapanmaz,haliyle kat kat giyinmek şart olur.Hamilelik saklanacak bir şey olmadığından ve hastalık olarak görüp de 9 ay geçsin diye beklemediğimden "baby bump" olayından oldukça keyif almaya çalıştım,süsledim,fotoğrafladım,sevdim,büyümesini seyrettim.Tabi hayatı boyunca kilosu sabit biri olarak tartıda rakamların üçer beşer arttığını görmek ara ara beni dehşete düşürmedi değil.Ruh halim de hormonlarımdan dolayı dalgalı olunca çok mu kilo aldım, doğuma kadar acaba kaç olacağım diye hesaplar da yaptım. Sağlıklı beslendikten ve bebeğimin de sağlıkla kilo aldığını gördükten sonra endişelerim hafifledi biraz.Recep'in beni her konuda olduğu gibi bu konuda da beni rahatlatmasının da etkisi büyük. Sonsuz destek veren bir eş bu dönemde en büyük ihtiyaç,ne kadar teşekkür etsem az:)
18.hafta

18. hafta civarında ilk hareketlerini,ilk kıpırtılarını hissetmeye başladım miniğimin.İlk başta çok çok hafifti,baloncuklar patlıyor gibi,sonra gitgide kelebeğin kanatlarını çırpmasına benzedi,sonra ise basbaya tekmeler indi birbiri ardına.Hareketli bir oğlum var,karnımda tekmeler taklalar,çoğu zaman videoya da çektim,resmen fır dönüyor içeride. Hareketlerini hissedip bazen ona dokunmak mükemmel bir duygu.Bir de bebeğimin hıçkırık tutması diye bir şey var ki,hareketlerinden ayırt edilebiliyor,hayal etmesi bile gülümsetiyor beni:) 2. trimester en çok hareket edebildiği dönemmiş,yer müsait ve eklemleri gelişiyor. 20. haftada ayrıntılı ultrason muayenesi ,renkli dopler uygulaması gerçekleştirildi bu sefer doktorumdan farklı olarak perinatolog tarafından. Her şeyin yolunda olduğunu öğrendikten sonra 21. haftada ilk doz tetanoz aşısı,24. haftada kararsız kaldığım ancak sonrasında iyi ki yaptırmışım dediğim şeker yükleme testi,26. haftada ise tetanoz ikinci doz aşısı yapıldı. Bu arada 19-20.haftalarımda salgın hastalık mevsimine denk gelerek önce Recep ardından da ben ağır bir üst solunum yolu enfeksiyonu atlattık.Maalesef istemesem de (gebelik döneminde kullanılabilen) antibiyotik kullanmak zorunda kaldım. Oldukça zor toparladığım için iyileştikten sonra kapalı ortamlarda,toplu taşımada maske takmaya özen gösterdim hep.Hamilelik dönemi boyunca hastalıklardan korunmanın ne derece önemli olduğunu da zor yoldan görmüş oldum böylece.Burun tıkanıklığı ve bağırsak hareketlerinin yavaşlaması da bu aylarda yaşadığım ufak tefek şikayetlerden,ama hepsinin doğal alternatif çözümleri var çok şükür ki.


21. hafta
İlk aylarda doktorumun önerisi ile başladığım folik asidi yine doktorumun önerisi ile birkaç vitamin takviyesine çevirdim 4. ay itibari ile. Bu vitaminlerin ve hormonlarımın etkisi ile daha hızlı uzayan,daha az yağlanan saçlara sahip oldum,bir de bebek saç tabir edilen yeni yeni çıkan saçlarımla daha dolgun görünüme:) Yalnızca cilt kuruması şikayetim oldu,yoğun krem kullanarak bunu da çözdüm Daha pürüzsüz bir cilt de cabası.Çatlak krem,jel ve yağlarına da başladım bu dönemde. Kış ayları olması sebebiyle daha az yürüyüşe çıkabildim.Ancak 12. hafta itibariyle Altunizade Joker' de Zeynep Gözübüyük le hamile yogasına başladım.Gidemedikçe youtube'da var olan videolarından evde takip ettim. Yeni yeni başlayan sırt ve bel ağrılarına oldukça iyi geliyor yoga ve esneme hareketleri,yapmadığım zamanlarda farkını anlayabiliyorum.Fiziksel yanının yanı sıra ruhsal rahatlama da sağlıyor .I love yoga:)
15. hafta
Hamilelikte yastıkların nasıl hayat kurtarıcı olduğundan bahsetmiş miydim? Resmen yastıklarla yaşıyorum otururken ve uyurken.Hamile yastığı tabir edilen C şeklinde bir yastık almıştım, Mycey marka ,kendisi "uyku arkadaşım" ,bir de sırt üstü yatmamak gerekiyormuş hamilelikte genellikle sol yana yatış öneriliyor.Normalde sırt üstü uyayan biri olarak bana  oldukça zor gelse de bu durum için yastıkları bariyer olarak kullanmaktayım.Çok yürüyünce ayaklarımın altına yastık,bir de yüksek yatış için başımın altında birkaç yastık derken yastıklar en yakın arkadaşım oldu. Sık idrara çıkma özellikle geceleri bastırınca ufak çaplı bir yastık savaşı yaşanıyor,alıştım artık:)
23.hafta
Bu dönemde Anne-Bebek fuarına katılıp ön araştırma yapmış olduk.Ve yavaş yavaş bebek arabası,küvet, oyuncak, emzirme gereçleri gibi alışverişlerimizi yapmaya başladık. Ayrıca bebeğime faydalı olabilmek için seminerlere katıldım bu ara, Joker mağazalarının düzenlediği Zeynep Gözübüyük ile bebek banyosu ve kolay doğum semineri ile uzman psikolog aynı zamanda Yavaş Ebeveynlik kitaplarının yazarı Pınar Mermer ile 0-2 yaş çocuk gelişimi bunlardan birkaçıydı.Edindiğim kitap ve dergileri okuyup ufak tefek notlar alıyorum,bakalım bizim ufaklık  ne derece notlarıma uyacak:) Gittiğim seminerlerde çocuk bakımı/gelişimi ile ilgili öğrendiğim bir şey var ki,her türlü bilgiyi bil ama yüzde yüz uyulmasını bekleme,çünkü her bebek çoook farklı,kendine göre düzen oturt,her şey kitaplara göre gitmediğinde üzülme pişman olma ve asla karşılaştırma yapma.
26. hafta da bittiğine göre son aylar kapıda demektir,çoook heyecanlıyım....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder