Mayıs 13, 2016

HAMİLELİK DÖNEMİNİN HAYAT KURTARICILARI



Hamilelik güzel olduğu kadar zaman zaman da zorlayıcı geçiyor.Özellikle de son aylarda.O anlarda bazı ufak tefek detaylar daha iyi hissetmemi ve daha rahat bir hamilelik geçirmemi sağlıyor.


1.Yastık,yastık daha çok yastık; yastıklarım en yakın arkadaşım bu dönemde,hatta bir tanesi uyku arkadaşım. C şeklinde olanı hamile yastığı.Ben Mycey marka olanını aldım,ancak daha sonra U şeklinde olanları gördüm ki onun daha iyi olacağına inanıyorum çünkü sola dönük yatıp sırt üstü dönmemek bir yastığa daha ihtiyacım oluyor. U şeklinde olanını Gebe mağazasında görmüştüm. 20li haftalarmdan itibaren yastıklarımla dolaşıyorum.Özellikle de karnımın iyice büyüdüğü son 3 aylık dönemde...

2.Su ; gün içerisinde o kadar çok susuyorum ki...Su içmeyi sevmeyenler,unutanlar için çok güzel bir bardak, Mudo Concept'ten almıştım.Ne kadar içtiğimi takip edebiliyorum böylece. Gece içilen su  saat başı uyanıp tuvalete taşınmaya sebep olduğundan dolayı daha çok gündüz içmekte fayda var.

 3.Vitaminler ;doktorumun önerisi ile aldığım vitamin ve ek takviyeler.

4.Rahat giysiler; birçok markanın hamile reyonu olmaması gerçekten çok büyük bir kayıp bence. Var olanları ise esprili mesaj verme kaygısında. 4-5. aylara kadar kendi giysilerimi giymeye devam ettim sonrasında ise kendi dolabımdan salaş giysilerimle birlikte kullandığım giysileri ise H&M ,Mavi,Oysho ve Penti'den aldım. Lcw'nın yalnızca basic modelleri istediğim gibiydi..Kış hamilesi olduğum için kat kat giyindim,yaz hamilesi olsaydım tek parça elbiselerle günü geçirebilirdim:) Bu dönemde taytlar,beli lastikli hamile pantolonları,rahat üstler,hamile çorapları,esneyebilen kumaştan elbiseleri bolca kullandım. Hamileliğin son dönemlerini geçirdiğim bu günlerde ise Recep'in dolabını karıştırmaya başladım:)


5.Çatlak önleyici jel,krem,losyon ve yağlar; hamilelik dönemi ani kilo alımı ile karın,göğüs ve kalça bölgesindeki değişimlerden dolayı çatlak oluşumuna en açık olunan zaman.Çatlak krem,yağ,losyon ve jelleri ile görünüm azaltılabilir veya hiç oluşmaması sağlanabilir. Tabi çatlak oluşumunda bazı faktörler de büyük rol oynuyor,genetik faktörler,kilo alım oranı,cildin elastikiyeti gibi.Çok fazla krem kullanıp da yine de çatlak oluşanı ya da hiç kullanmayıp oluşmayanı da var. Benim dönüşümlü olarak kullandıklarım:
Bio oil yağ;adı üstünde yağ olduğu için çok pratik değil ancak nemlendirmesini sevdim.Özellikle cildimin çok kuruduğu kış aylarında daha çok kullandım.
Lierac Phytolastil jel; nemlendirmesi çok iyi değil,ancak başarılı.
Burt's Bees Mama to bee krem; içlerinde sanırım dokusunu en çok sevdiğim bu oldu.Yoğun bir krem.Doğal içerik diye geçiyor.
Mustela çatlak önleyici krem; Mama to bee kreme göre daha hafif bir dokusu var ancak nemlendirmesi güzel.

6.Yoga,yürüyüş,bolca hareket; rahat bir hamilelik ardından da yine rahat bir doğum geçirmek için öneriliyor.Tabi düşük riski, ya da riskli bir durum yoksa. Bolca yürümeye,prenatal yoga(hamile yogası) yapmaya,nefes egzersizlerine ve hareket etmeye özen gösterdim. 12.haftadan itibaren Zeynep Gözübüyük'ün derslerini zaman zaman Altunizade Joker mağazasında,gidemediğimde ise youtube'daki videolarından  takip ettim. Youtube'dan diğer prenatal yoga videolarını ve arkadaşım yoga eğitmenliği de yapan  Didem'den öğrendiğim hareketlerle birleştirdim. Sonuncu 3 ayda katıldığım Doula Özge Dündar Taşkın'ın verdiği doğumda ağrıyla başetme yöntemleri workshop 'unda öğrendiğim nefes tekniklerini günlük hayatımda deniyorum. Darısı doğumun başına artık. Buarada,özelikle yoganın bel ve sırt ağrılarımı hafiflettiğini söyleyebilirim.Yapamadığımda farkını anlayabiliyorum.

7.Masaj; günün sonunda yapılan masaj gibisi yok:)

8.Uyumak ve dinlenmek; tecrübeli annelerin bolca söylediği şey,vaktin varken bolca uyu,dinlen oluyor. Zaten vücüt hiçbir şey yapılmasa da oldukça yorgun düşüyor hamilelikte. Bebek yapıyor ne de olsa;) Vakit buldukça dinlenmek en güzeli.

9.Aile,arkadaş ve eş desteği; oldukça hassas olunan ve yorucu geçen bu dönemde aile,arkadaş ve eş desteği büyük önem taşıyor. En az sizin kadar heyecanlanıp,mutlu olduklarını görmek ise cabası:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder